Hoe groot en zwaar mag mijn zakelijke zending zijn?
Dat ligt eraan of u pakketten verstuurt of pallets. Bekijk hier de exacte informatie over afmetingen en gewicht.
Veelgestelde vragen
Hoe groot en zwaar mag mijn zakelijke zending zijn?
Dat ligt eraan of u pakketten verstuurt of pallets. Bekijk hier de exacte informatie over afmetingen en gewicht.
Hoe pak ik mijn zending het stevigst in?
We helpen u graag op weg met handige verpakkingstips. Een tipje van de sluier? Kies een verpakking met passende afmetingen, vul lege ruimte met vulmateriaal en gebruik voor waardevolle zendingen dubbelgelaagd karton.
Waarom heb ik afmetingen nodig om m'n verzendtarief te berekenen?
Uw zending wordt op twee manieren gewogen: het werkelijke gewicht in kilogram en het volumegewicht. Het volumegewicht wordt berekend op basis van de afmetingen van uw pakket (l x b x h in cm / 4.000).
Het hoogste van de twee bepaalt het tarief van uw zending. Voor de verzending van een grote box pluimen kijken we naar het volumetrisch gewicht. Een doosje bouten en moeren? Dan nemen we het gewicht in kilogram.
Wat is de actuele brandstoftoeslag die wordt berekend voor mijn zending?
Bekijk hier de actuele brandstoftoeslag. De brandstoftoeslag is gebaseerd op de dieselprijzen die maandelijks door de Europese Commissie voor Energie worden gepubliceerd.
Welke betalingsmethoden kan ik gebruiken?
Om zendingen te versturen met DHL eCommerce heeft u een klantnummer nodig. U krijgt dan tarieven op maat van uw verzendprofiel. De verstuurde zendingen betaalt u na ontvangst van onze elektronische factuur. Die ontvangt u wekelijks via DHL e-Billing.
Moet ik bij mijn zending een douanefactuur voegen?
Wanneer u zendingen verstuurt naar landen buiten de Europese Unie (bijvoorbeeld Zwitserland of Noorwegen) dan dient u een pro-forma of een handelsfactuur toe te voegen. Op basis hiervan zal vervolgens in het land van bestemming de inklaring worden gedaan.
Op track en trace staat dat ik contact moet opnemen met DHL. Waarom is dat?
Dit gebeurt meestal als de zendinginformatie waarover wij beschikken niet volledig is. Het kan zijn dat het adres niet klopt of dat we aanvullende informatie nodig hebben om de zending goed af te leveren. Dit probleem kunnen we snel voor u oplossen. Neem hiervoor contact op met onze klantendienst. Let op: als u niet de afzender bent van de zending, laat deze dan contact met ons opnemen.
Hoe maak ik een account aan op my.dhlecommerce.be?
Met een zakelijk klantnummer bij My DHL Portal krijgt u toegang tot onze alles-in-één online verzendservice. Nadat wij u hebben aangemeld, ontvangt u uw activatielink voor My DHL Portal via e-mail. U logt in met uw e-mailadres, stelt uw eigen wachtwoord in en kunt meteen zendingen versturen. Nog geen klant?
In welke browser werkt My DHL Portal het beste?
U kunt het beste de meest recente versie van uw internetbrowser gebruiken. In Google Chrome, Safari en Firefox werkt My DHL Portal het beste.
Ik ben mijn wachtwoord voor My DHL Portal vergeten. Wat kan ik doen?
Vul uw e-mailadres in als loginnaam en kies voor ‘wachtwoord vergeten’. Er wordt dan automatisch een tijdelijke wachtwoord naar uw e-mailadres verstuurd. Hierna kunt u zelf uw eigen wachtwoord instellen.
Ik kan mijn labels niet downloaden in My DHL Portal. Wat kan ik doen?
My DHL Portal werkt met animaties en deze worden door een pop-up blocker tegengehouden. Om labels te kunnen downloaden dient u in te stellen dat uw browser pop-ups toestaat. Deze instelling past u aan in de privacy instellingen van uw browser. In Google Chrome gaat u naar 'instellingen', 'instellingen voor content’ en daarna 'pop-ups'.
Lost dit het probleem niet op? Neem dan contact op met onze klantendienst.
Mijn labels komen niet uit mijn labelprinter. Wat kan ik doen?
Ga in het configuratiescherm van uw computer naar ‘apparaten en printers’ en controleer de voorkeursinstellingen van uw labelprinter. De juiste afmeting is 10 cm x 21 cm (b x h).
Hoe kan ik zendingen en adressen importeren in My DHL Portal?
Met onderstaande excelbestanden importeert u gemakkelijk een grote hoeveelheid adressen of zendingen in My DHL Portal. Download de bestanden, voer uw data in en volg de instructies in de handleiding.
Zendingen importeren
Adressen importeren
Komt u er niet uit? Schakel de hulp in van een van onze experts.
Hoe dien ik een claim in voor een zending die niet is aangekomen of beschadigd is?
Is uw zending niet of beschadigd aangekomen bij uw klant, meld dit dan zo snel mogelijk bij onze klantendienst: binnen de 7 dagen voor schade, binnen de 30 dagen voor verlies. Alle claims voor schadevergoeding dienen schriftelijk ingediend te worden binnen 30 dagen na de datum dat DHL de zending in ontvangst nam. Wij streven ernaar om binnen 10 werkdagen te reageren.
Hoe bereken ik de verzendkosten voor mijn internationale zending?
De verzendkosten voor internationale pakketten of pallets hangen af van verschillende factoren zoals het gewicht, de afmetingen, de bestemming, frequentie van verzendingen ... Op basis van deze factoren berekenen wij altijd een tarief op maat. Vraag meteen uw persoonlijke offerte.
Hoe groot en zwaar mag mijn internationale pakketzending zijn?
Voor pakketten naar consumenten zijn dit de standaard afmetingen en gewichten:
We houden ook rekening met het volume en gordelomtrek van het pakket.
Voor levering via DHL ServicePoints en Lockers gelden soms kleinere maten en gewichten. Voor levering aan huis zijn onder bepaalde voorwaarden ook afwijkende maten mogelijk. Ontdek alle specificaties voor internationale verzendingen.
Komen er bij het verzendtarief nog extra kosten bij zoals invoerrechten en btw?
Dat hangt af van de handelsvoorwaarden of incoterms die zijn afgesproken tussen u als verkoper en de koper in het buitenland. Lees meer over de afspraken bij internationale handel en incoterms.
Kan ik mijn zending verzekeren?
Wij behandelen elke zending met de grootste zorg. Tegelijk beseffen we dat uw waardevolle goederen een extra zekerheid vragen. De transportverzekeringen bij DHL eCommerce sluit u gemakkelijk af tegen een aantrekkelijke premie. Lees er alles over.
Welke goederen mag ik niet versturen met DHL?
U mag veel versturen, maar niet alles. Uit veiligheidsoverwegingen versturen wij bijvoorbeeld geen gevaarlijke stoffen, producten van extreem hoge waarde, mest(stoffen) … Bekijk de volledig lijst van verboden goederen.
Je gebruikt een verouderde internetbrowser. Om je een veilige site te kunnen bezorgen, ondersteunen we deze binnenkort niet meer. Update daarom nu je browser bij je internetinstellingen.