
Welkom bij de vierde editie van het jaarlijkse DHL eCommerce Online Shopper Trends Report. In deze editie hebben we het nog groter en beter aangepakt dan de voorbije jaren. We hebben maar liefst 24.000 online shoppers bevraagd in 24 markten wereldwijd. We geven gloednieuwe inzichten in hoe het aankoopgedrag verschilt tussen de generaties en wat de verschillende types online shoppers motiveert om te browsen en te kopen. Tot slot hebben we ook een aantal landenrapporten gemaakt die u een gedetailleerd inzicht geven in de meest actieve en dynamische e-commerce markten ter wereld.
Download het volledige rapport
Wat staat er in dit rapport?
Wat drijft online shoppers echt om te kopen of hun winkelwagentje te verlaten? Wat is de invloed van sociale media, AI en duurzaamheid op het online koopgedrag? We hebben ontdekt hoe je scrollen kunt omzetten in verkopen voor de verschillende types online shoppers, bevolkingsgroepen en markten over de hele wereld – plus, wat voor deze online kopers het belangrijkst zal zijn in 2030.
Maak kennis met de online shoppers van vandaag
De verschillende types online shoppers laten zich door andere zaken beïnvloeden – en dat is belangrijker dan ooit. Van milieubewuste en ‘koop nu, betaal later’ Gen Z-shoppers tot Gen X-kopers die zich sterk laten beïnvloeden door recensies op sociale media, de online shoppers van vandaag hebben een scala aan verwachtingen, prioriteiten en aankoopprikkels. Begrijpen wat elke type drijft – en wat hen doet afhaken – kan u helpen om uw e-commerce strategie aan te passen aan de behoeften van uw doelpubliek en uw online verkopen te laten groeien.
Ontdek de belangrijkste shoppertypes
Landenrapporten
Elke markt is anders – en het begrijpen van die verschillen is de sleutel tot wereldwijd succes. Of u nu al verkoopt in deze markten of wilt uitbreiden over de grenzen heen, deze inzichten kunnen u helpen om te voldoen aan de lokale verwachtingen, shoppers aan te trekken en uw verkopen te laten groeien.
Verken onze diepgaande analyse van het aankoopgedrag in 19 landen