Altijd dichtbij
Meer dan 3.000 DHL ServicePoints
Als je niet het risico wilt lopen om de koerier te missen, kan je je pakket rechtstreeks in een DHL ServicePoint laten leveren. Zodra je pakket is aangekomen, krijg je een bericht. Je hebt dan 14 dagen de tijd om het op te halen. Check de openingsuren van afhaalpunten in jouw buurt via onze DHL ServicePoint-zoeker. Punten in winkels zijn vaak ook ’s avonds en in het weekend geopend. Je kan er ook terecht om je pakket retour te sturen.

Op minder dan 5 km
In België gebruiken wij het netwerk van onze partner bpost. Met meer dan 3.000 postpunten in België is er altijd wel een afhaalpunt op minder dan 5 km van je deur.

Ruime openingsuren
De DHL ServicePoints hebben flexibele openingsuren en zijn vaak ook ’s avonds en in het weekend open. Je haalt je pakje dus op wanneer het jou past.

Eenvoudig retour
Ook een pakket terugsturen is kinderspel. Volg de instructies van de webshop waar je hebt besteld, en bewaar het verzendbewijs dat je krijgt in het DHL punt.

Goed verpakt
Als je een pakket retour stuurt, zorg dan dat het stevig verpakt en correct gelabeld is. Dan is je pakket in geen tijd terug bij de verzender. Lees onze handige verpakkingstips.
Pakket retour sturen
Eenvoudig en snel
Was je aankoop niet wat je had verwacht en wil je je bestelling terugsturen? Volg dan de instructies van de verzender. Met het DHL retourlabel dat hij je bezorgt, is het zo geregeld
Veelgestelde vragen
Een vraag? We helpen je natuurlijk graag, en het liefst razendsnel. Daarom staan de meest voorkomende vragen en antwoorden hier op ‘n rij.
Hoe lang wordt mijn pakket bewaard bij een DHL ServicePoint?
Je pakket blijft 14 kalenderdagen beschikbaar in een afhaalpunt en 5 kalenderdagen in een pakketautomaat. Zodra je pakket in het afhaalpunt is afgeleverd, ontvang je een e-mail van bpost en na enkele dagen krijg je al een eerste herinnering. Wanneer het pakket niet tijdig wordt opgehaald, wordt het teruggestuurd naar de afzender.
Kan iemand anders mijn pakket in een DHL ServicePoint afhalen?
Ja, dat is geen probleem. Iedereen mag je pakje afhalen in een bpost afhaalpunt zolang die persoon beschikt over de barcode van je pakket. Die vind je terug in de bevestigingsmail, in de My bpost app of op het afwezigheidsbericht dat je ontving in je brievenbus.
Kreeg je een afwezigheidsbericht van DHL eCommerce in je brievenbus en moet je je pakket ophalen in een RegionHub van DHL eCommerce? Neem dan bij afhaling altijd de DHL kaart en een geldig identiteitsbewijs mee.
Waar moet ik op letten als ik een pakket retour stuur?
Het pakket moet goed verpakt en gelabeld zijn. Anders bestaat de mogelijkheid dat je pakket niet wordt aanvaard door het afgiftepunt. Check onze handige verpakkingstips. Bij afgifte van je pakket ontvang je een verzendbewijs. Bewaar dit bewijs goed.